מהו חוק סיעוד? מי מוגדר סיעודי עפ"י חוק?

חוק סיעוד המכונה גם גמלת סיעוד הוא חוק של המוסד לביטוח לאומי אותו התחילו ליישם בישראל בשנת 1988. גמלת סיעוד במדינת ישראל באה לידי ביטוי בגמלה חודשית או במגוון רחב של שירותי סיעוד לקהל היעד הזכאי לה. הגמלה מאפשרת טיפול באדם הסיעודי והשגחה בביתו ובמסגרת אותה הקהילה אליה הוא מורגל.  גמלה זו מהווה חלופה לבית אבות סיעודי.

 

קצת על חוק הסיעוד במדינת ישראל

חוק הסיעוד מאפשר לקשישים המוגבלים בתפקודם לקבל שירותי סיעוד. חוק זה מופעל לא רק על ידי ביטוח לאומי, אלא גם על ידי שירותי הרווחה וקופות החולים. קשישים שנמצאו זכאים במסגרת חוק זה יכולים לקבל עזרה בכל הקשור אל הפעילויות היומיומיות שלהם, פעילויות המוגדרות סיעודיות, כמו למשל רחצה, הלבשה, הכנת אוכל ועוד. חשוב לדעת שחוק זה אינו מספק פיצוי כספי אלא רק שירותים לקשיש הסיעודי.

 

זכאות לגמלת סיעוד במדינת ישראל

אם יקירכם הוא תושב ישראל והגיע לגיל הפרישה בהתאם לחוק. אם הוא מתגורר בביתו או במסגרת דיור מוגן (לא במוסד סיעודי) במחלקת עצמאיים או תשושים עצמאיים. אם הוא אינו מקבל קצבה של שירותים מיוחדים או קצבה לנפגעי עבודה, אם הקשיש זקוק להשגחה או לסיוע בכל הקשור אל הפעולות היומיומיות (הליכה, רחצה, הלבשה, אכילה, צרכים ועוד), או השגחה בביתו למטרת בטיחותו ובטיחותם של אותם האנשים הנמצאים באותו הבית ואם הוא עומד במבחן ההכנסות של המוסד לביטוח לאומי, הוא זכאי לגמלת סיעוד וזאת בהתאם לתנאים של מדינת ישראל.

 

לסיכום, חוק הסיעוד במדינת ישראל מאפשר גמלת סיעוד למבוגרים סיעודיים אשר עומדים בכל התנאים הנדרשים. בנוסף, אם לאותם קשישים יש ביטוח סיעודי פרטי, ניתן להגיש תביעת סיעוד לחברת הביטוח דרכו אותו קשיש מבוטח, בעזרתו של עו"ד ביטוח סיעודי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *