חופשה משפחתית

איך לתכנן חופשה משפחתית?

אחד האתגרים שלנו כהורים הוא תכנון חופשה משפחתית. בין אם אתם יוצאים לחופשה כל כמה חודשים ובין אם רק פעם בשנה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך של נופש בארץ או בחו"ל.

בארץ או בחול?

ההחלטה הראשונה שאתם צריכים לעשות קשורה ביעד של החופשה. החליטו האם בא לכם על חופשה בארץ, כזו שכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לארוז תיק ולהניע את הרכב או שבא לכם לצאת להרפתקה בחו“ל. כמובן שזה גם מאוד תלוי בתקציב שברשותכם ובכמות הימים שאתם מייעדים לחופשה שלכם.

תקציב

עלות של חופשה משפחתית נע בממוצע בין 1,000-20,000 שקלים ואפילו יותר מזה. העלות של החופשה תלויה ביעד שאתם בוחרים, באם אתם מעוניינים לישון בצימר, מלון יוקרתי, אכסניה או אוהל, ברמת האירוח, במרחק של המקום, באטרקציות ובפעילויות, באוכל ועוד. לכן, לפני שבכלל מתחילים לתכנן את החופשה לעומק ולקבוע מה עושים בכל יום, חשוב להגדיר תקציב מסוים.

בטן גב, טיולים או שילוב של השניים?

יש משפחות שכל מה שהן חולמות עליו זה מלון חמישה כוכבים בו הן יוכלו לאכול טוב, להנות מהנוף של הים, לאפשר לילדים להשתולל בבריכה ובזה הן ירגישו שהן הכי שמחות בעולם לעומת משפחות שזה ממש לא הכיוון שלהן והמטרה היא גם גיבוש, טבע, פעילויות משותפות ולכן חשוב להגדיר גם את סוג החופשה שאתם מתכננים.

במקרה ובחרתם באופציה השנייה או בשילוב של השתיים, שווה לכתוב בכל יום מה אתם רוצים לעשות ולקבוע סוג של לוח זמנים. אם יש לכם ילדים מעל גיל 5, אנו ממליצים גם לשתף אותם בתהליך כדי שהם ירגישו חלק בלתי נפרד מהחופשה. למשל, לאפשר לכל ילד לבחור פעילות אחת בעצמו מבין מגוון האפשרויות שאתם מציעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *