דרכון ספרדי לקטינים - איך זה עובד?

דרכון ספרדי לקטינים – איך זה עובד?

רוצים להוציא דרכון ספרדי לקטין? אתם לא יודעים בדיוק איך זה אמור לעבוד? כאן אנחנו באים להדריך אתכם צעד אחר צעד איך וכיצד לבצע את התהליך.

ראשית לפני הכול – חשוב לדעת כי קטינים יכולים ליהנות מדרכון ספרדי גם בלי שיהיה על הוריהם לפנות לשם כך בעצמם. מדובר בהליך מאוד פשוט אשר מציב דרישות ממש מינימליות מהקטינים.

פרוצדורה הרבה יותר פשוטה

כיום הפרוצדורה להוצאת אזרחות ספרדית היא הרבה יותר פשוטה. זאת בעקבות התיקונים אשר נכנסו לחוק בשנים האחרונות לחוק האזרחות הספרדית, הרי שכיום מאפשרת ספרד לכל צאצאי המגורשים ממנה, ליהנות מאזרחות ספרדית. אך האמת היא שעבור אנשים שעברו את גיל 18, ישנה שורה ארוכה של דרישות אשר אלו כוללים מבחני ידע רבים הן בשפה הספרדית כמו גם בקיאות בתרבות הספרדית. אך עבור קטינים שעדיין לא מלאו 18, רשימת הדרישות היא הרבה יותר נמוכה. מה כולל התהליך עבור צאצאי המגורשים?

לפני הכול, אמורים הקטינים (וגם הבוגרים המבקשים אזרחות ספרדית) כי הם אכן מגיעים ממשפחה ספרדית או ממוצא קבוצתי אשר קשור למשפחות אשר גורשו מספרד. למעשה ישנן כמה וכמה דרכים להוכיח את הקשר ואת ההשתייכות למגורשי ספרד. כמו לדוגמא הוכחת קשר מבחינת שמות המשפחה שלהם, מסמכים אשר מעידים על קשר משפחתי למגורשי ספרד, כתובה שעברה בירושה וכדומה.

פחות מבחנים

בעוד אנשים בוגרים אמורים לעבור שני מבחנים על מנת להוכיח בקיאות בשפה הספרדית כמו גם הצגת ידע בסיסי בכל מה שקשור לתרבות הספרדית, הרי שהקטינים אינם אמורים לעבור את המבחנים הללו.

הם אמורים רק להוכיח קשר כללי למגורשי ספרד.

הבוגרים אמורים גם להציג קשר עכשווי אישי לספרד. כמו לקוחות עסקיים של ספרד, אנשים שמבלים חופשות קבועות בספרד, חברים בעמותות ללא רווח הנמצאות בספרד או תרומות לעמותות שהן ללא כוונות רווח בספרד.

כל אלו מוכיחים על קשר עכשווי למקום, אך כאמור עבור קטינים אין צורך ברשימה ארוכה כל כך של הוכחות.

לאור כל הנ"ל, ברור כי הרבה יותר כדאי ומשתלם לעבור את ההליך בשלב הזה כאשר הקטין לא יידרש לעבור מבחנים ולהציג אינספור הוכחות, לצורך קבלת דרכון פורטוגלי או ספרדי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *